پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118745
تعظيم آمريکا، قهرمان ليگ جهاني مقابل ايران
تاریخ انتشار : 1393/06/12 08:21:27
نمایش : 1640
تيم ملي واليبال ايران در دومين بازي خود در مسابقات قهرمان جهان توانست قهرمان ليگ جهاني واليبال ۲۰۱۴ را شکست دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار خود در مسابقات واليبال قهرماني جهان توانست تيم ملي آمريکا، قهرمان ليگ جهاني واليبال ۲۰۱۴ را با حساب ۳ بر ۲ شکست دهد.

پيش از سفر تيم ملي واليبال ايران به لهستان براي شرکت در مسابقات قهرماني جهان، تمام بازيکنان از خستگي سفر و ۴ بازي تدارکاتي مقابل آمريکا گله داشتند. اسلوبودان کواچ، سرمربي تيم ملي ايران در پاسخ به خستگي بازيکنان گفت: بايد ببينيم آيا فوايد اين سفر و نکاتي که از اين ۴ بازي تدارکاتي مقابل آمريکا آموختيم به خستگي آن مي‌ارزيده يا خير؟

شروع تيم ملي ايران در مسابقات قهرماني جهان نشان داد که شاگردان کواچ از ۴ بازي مقابل آمريکا که به ۳ شکست و تنها يک پيروزي انجاميد، نکات لازم را فرا گرفته‌اند. تيم ايران در بازي افتتاحيه خود در جام هجدهم توانست ايتاليا را ۳ بر يک شکست دهد تا با اعتماد به نفس بيشتر به ديدار آمريکا برود. مصدوميت شهرام محمودي، بدترين خبر ممکن براي کواچ و امير غفور بود که بايد در دو بازي آينده بار حمله تيم را به دوش بکشد.

بازيکنان ايران بازي با آمريکا را کم‌نقص آغاز کردند و با زدن سرويس‌هاي هدف‌دار و دفاع روي تور خوب از همان ابتدا از حريف قدرتمند خود پيش افتادند. بازي ۵ سته قبلي آمريکا و پيروزي خفيف اين تيم مقابل بلژيک نيز کمي روي اين بازي تأثير داشت اما اين موضوع چيزي از ارزش تلاش بازيکنان ايران و قدرت تيم آمريکا کم نکرد.

شاگردان کواچ در ست اول توانستند ۲۵ بر ۲۳ قهرمان ليگ جهاني را شکست دهند. جان اسپراو، سرمربي تيم ملي آمريکا پيش از شروع مسابقات به بازيکنانش گفته بود که مدال طلاي ليگ جهاني، کار آنها را در مسابقات قهرماني جهان ساده نخواهد کرد و اين مسابقات سختي خودش را دارد. بازي خوب بازيکنان ايران در ست دوم نيز ادامه داشت و با تکيه بر بازي‌سازي سعيد معروف، تيم ايران با نتيجه ۲۵ بر ۱۹ آمريکا را مغلوب کرد.

در ست سوم، بازيکنان ايران دچار همان مشکل هميشگي و احساس از پيش برنده بودن شدند و بازيکنان آمريکا نيز از اين فرصت به بهترين وجه ممکن بهره بردند و توانستند شکست ست دوم را با پيروزي ۱۹ بر ۲۵ جبران کنند. پيش‌بيني مي‌شد در ست چهارم، ايران به جريان بازي برگردد و بتواند با پيروزي در اين ست هر ۳ امتياز بازي را به دست آورد اما حملات مؤثر بازيکنان آمريکا کنار اشتباهات بازيکنان ايران در حمله و دفاع روي تور،‌ نتيجه اين ست را باز هم به‌سود آمريکا و اين بار ۱۸ بر ۲۵ رقم زد تا کار به تاي برک کشيده شود. اين دومين بازي متوالي تيم ملي آمريکا بود که به ست پنجم کشيده مي‌شد. ست پنجم اين ديدار طولاني و مهيج با نتيجه ۱۷ بر ۱۵ به‌سود ايران تمام شد تا شاگردان کواچ با ۲ پيروزي ۵امتيازي شوند.

بازي بعدي تيم ملي ايران،‌ پنج‌شنبه ساعت ۱۹ مقابل تيم ملي فرانسه خواهد بود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html